İklim değişikliği nedeniyle başta Türkiye ve Akdeniz ülkeleri olmak üzere tarımsal ürünlerin olumsuz etkilendiği bir dönemde, Türkiye’nin ihracat projesi Interfres Eurasia Fuarı’nda geri sayım başladı.

Önümüzdeki 3 yıl içinde dünyada 768,7 milyar dolara ulaşması beklenen meyve sebze ticaretinden pay almak isteyen Türkiye’nin meyve sebzenin 4 hali yaş, kuru, donmuş ve konserve ürünleri 26-28 Eylül tarihleri arasında İzmir Interfresh Eurasia Fuarı’nda görücüye çıkıyor. Meyve, Sebze ve Mamulleri, Gıda ve Gıda Teknolojiler, Paketleme, Lojistik ve Depolama Fuarı’nın (Interfresh Eurasia) açılışında geri sayım başladığını belirten Antexpo A.Ş Genel Müdürü Murat Özer, fuar çalışmalarının tamamlanmak üzere olduğunu ve Avrupalı market zincirleri temsilcileri ile alıcıları beklediklerini söyledi.

Artvin Valisi Turan Ergün: "Yusufeli Barajı ülke ekonomisine yıllık 6 milyar katkı sağlıyor" Artvin Valisi Turan Ergün: "Yusufeli Barajı ülke ekonomisine yıllık 6 milyar katkı sağlıyor"

Avrupa’nın ünlü zincir marketleri katılacak

Avrupa’nın en büyük zincir marketleri arasında yer alan Lidl, Rewe, Fora, Maxima, Elbi, Gomex ve X5 olmak üzere 20’den fazla uluslararası zincir market temsilcisi Interfresh Eurasia 2024 İzmir Fuarını ziyaret edeceğini onayladığını belirten Özer şunları kaydetti:

"Avrupa’nın çoğu ülkesinde faaliyette bulunan Lidl ve Rewe zincir market temsilcileri de geliyor. Rewe’nin Avrupa’daki 13 şube ve merkez yönetim temsilcileri Interfresh Eurasia Fuarı’na katılacak. Şu ana kadar 55 ülkeden 500’ün üzerinde toptancı ve 100’den fazla broker/trader, Türk yaş meyve sebzesinin yaş, kuru, donmuş ve konserve ürünlerini görecek, tanıyacak ve lezzetini de tadacak."

Dünya alıcılarıyla buluşacak

Avrupa Birliği üyesi 5 ülke büyükelçisi ile ticaret ataşesinin de katılacağı Interfresh Eurasia Fuarı’nın, iklim değişikliğinin olumsuz etkilerinin konuşulduğu bir dönemde, Türk yaş meyve sebzenin görücüye çıkmasının çok önemli olduğunu belirten Özer, "İklim değişikliğinin olumsuz etkileri üretim, lezzet ve kalitede sıkıntı yaşatmaya başladı. Birçok Avrupa ülkesinde özellikle Türkiye’nin rakipleri olan Fas, Tunus, İspanya, Yunanistan ve İtalya gibi ülkelerde sorunlar ortaya çıkıyor. Aynı sorunlar ülkemizde de yaşanıyor. İklim değişikliğinin olumsuz etkilerinin konuşulduğu bir dönemde Türk yaş meyve sebze ürünleri dünya alıcılarıyla buluşacak" dedi.

Mersin’in partner kent olduğu Interfresh Euraisa Fuarı, 8 yıl Antalya’da uluslararası alıcılarla buluşmuştu. Batı Akdeniz bölgesindeki üretici ve ihracatçılar Interfresh Eurasia Fuarı’nın gelecek yıl yeniden Antalya’da yapılmasını ve Antalya’nın bu fuara sahip çıkması gerektiğini belirtiyorlar.

Kaynak: iha