Spor

Yozgat'ın Türkiye Şampiyonu Mindere Çıkıyor: Elif Sude Elmalı Avrupa'da

Yozgat'tan 20 yıllık bir bekleyişin sonu geldi. Yozgat İl Özel İdaresi Güreş Kulübü sporcusu Elif Sude Elmalı, yaklaşık 20 yıl sonra Avrupa Şampiyonası'nda Yozgat'ı temsil edecek ilk kadın sporcu unvanını kazandı. Genç sporcu, 6-12 Temmuz tarihleri arasında Makedonya'da gerçekleştirilecek U20 Kadınlar Avrupa Güreş Şampiyonası'nda ay-yıldızlı bayrağı taşıyacak.

Abone Ol

Yozgat'ta güreşseverler, 20 yıllık hasreti sona erdirme fırsatı yakalayan genç sporcuyu heyecanla bekliyor.

Türkiye Şampiyonluğuyla Kapıyı Açtı

Ankara'da 13-18 Şubat 2026 tarihleri arasında düzenlenen U20 Serbest ve Grekoromen Türkiye Güreş Şampiyonası'nda 59 kilogram kategorisinde mindere çıkan Elmalı, tüm rakiplerini geride bırakarak Türkiye Şampiyonu oldu. Bu derece, Avrupa biletini de beraberinde getirdi.

Yozgat Valisi Mehmet Ali Özkan, genç sporcuyu makamında kabul ederek tebrik etti. Vali Özkan, "Elde edilen bu şampiyonluk bizleri son derece gururlandırdı. Sporcumuzu ve emeği geçen kıymetli antrenörlerimizi yürekten kutluyorum. Avrupa Şampiyonası'nda da aynı azim ve kararlılıkla ülkemizi en iyi şekilde temsil edeceğine inanıyorum" dedi.

Balkan Altınından Avrupa Sahnesine

Elmalı'nın bu büyük arenaya giden yolu, 2025 sonbaharında açılmıştı. Romanya'nın Cluj-Napoca kentinde 8-12 Ekim'de düzenlenen Balkan 20 Yaş Altı Güreş Şampiyonası'nda serbest stil 65 kiloda altın madalya kazanan Elmalı, Yozgat Bozok Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük Eğitimi Bölümü'nde öğrenimini sürdürüyor.

Antrenörü Yusuf Köse, "Yozgat'ımıza güzel bir şampiyonluk getirdi. Kadınlarda Yozgatlı olarak ilk şampiyonluğu getirdi. Daha önce Türkiye şampiyonalarında derece yapan sporcularımız vardı ama Avrupa'da ve Balkanlar'da ilk defa şampiyonluk getirdi" diye konuştu.

"Avrupa'da da Şampiyon Olmak İstiyorum"

Elif Sude Elmalı, Avrupa Şampiyonası'nda da başarılı olmak için çalışmalarını aralıksız sürdüreceğini belirtti. Celal Atik ve Rıza Kayaalp gibi dünya devlerini yetiştiren Yozgat'ın yeni yıldızı, olimpiyat şampiyonluğunu nihai hedef olarak gösteriyor.

Kulüp yönetimi, bu başarıda emeği geçen Yozgat Valisi Mehmet Ali Özkan ve İl Özel İdare Genel Sekreteri Nazif Yılmaz'a teşekkür etti. Elmalı, 6 Temmuz'da Makedonya'da Türk bayrağını omuzlayacak.

{ "vars": { "account": "G-4GYQPT9DVY" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }