Yaylada bin kişinin katılımıyla cami açılışı yapıldı
Yaylada bin kişinin katılımıyla cami açılışı yapıldı
İçeriği Görüntüle

Kocasinan Belediye Başkanı Ahmet Çolakbayrakdar; Kocasinan Belediyesi'nin tüm tesisleri, işletmeleri ve elektrikli araçlarının enerji ihtiyacını karşılayacak 104 bin metrekare alanda kurulan ve 6,4 megavat enerji üretecek Güneş Enerjisi Santrali'ndeki (GES) çalışmaları yerinde inceledi. Çevreci ve sürdürülebilir belediyecilik vizyonunu dev bir yatırımla taçlandıracaklarını belirten Başkan Çolakbayrakdar, Kocasinan'ın kendi enerjisini üreten öncü belediyelerden biri olacağını söyledi.

Cırgalan Mahallesi'nde çalışmaların son aşamaya geldiğine dikkat çeken Başkan Çolakbayrakdar, enerji üretiminin başlamasıyla birlikte belediyecilikte yeni bir dönemin kapılarının açılacağını ifade ederek, 'Şu anda Kocasinan Belediyemizin Güneş Enerji Santrali'ndeyiz (GES). 6,4 megavatlık projemizin artık sonlarına yaklaştık. Şu anda panellerin imalatı son aşamada. Bundan sonraki süreçte kablolama ve diğer çalışmalarımızı tamamlayarak inşallah Temmuz ayının sonlarına doğru burada enerji üretimine başlamış olacağız. Bu ne demek? Burada elde edeceğimiz enerjiyle Kocasinan Belediyesi'nin ihtiyaç duyduğu tüm alanlardaki enerji ihtiyacını karşılamış olacağız. Burada üretilecek 6,4 megavatlık enerjinin tamamı Kocasinan Belediyesi'nin sosyal tesislerinde, Fen İşleri Atölyesi'nde, kırsal atölyelerde, Park ve Bahçeler Atölyesi'nde, agrega tesisinde ve bitüm tesisinde kullanılacak. Kısacası ihtiyaç duyduğumuz enerjinin tamamını bu GES alanından karşılamış olacağız. Yani tasarruf etmiş olacağız. Kendi kendine yeten, enerjisini kendi üreten bir belediye olarak hizmet vermeye devam edeceğiz. Tabii ki bu yalnızca tesislerin elektrik ihtiyacını karşılamakla sınırlı değil. Daha çevreci, çevreye daha duyarlı, aynı zamanda daha fazla tasarruf sağlayan kendi enerjisini ve kendi yakıtını üreten bir belediye olarak faaliyetlerimize devam edeceğiz. Bunun neticesinde burada üretilecek 6,4 megavatlık enerjiden sağlanacak tasarruf Kocasinan Belediyesi'ne ve dolayısıyla Kayseri halkına katkı sağlayacak. Buradan elde edilen tasarruf, Kayseri halkına yeniden hizmet olarak geri dönecek' diye konuştu.

'Kocasinan artık yalnızca hizmet üreten değil, enerjisini de üreten bir şehir modeli ortaya koyuyor' diyen Başkan Çolakbayrakdar, sözlerini şöyle sürdürdü:

'Bundan sonraki hedefimiz, araç filomuzu da temiz enerjiyle çalışan bir yapıya dönüştürmek. Yakıtını güneşten alan, çevresine duyarlı, tasarruf odaklı ve kendi kendine yeten bir belediye anlayışıyla yolumuza devam edeceğiz. Bu yatırımın sağlayacağı her tasarruf yeniden vatandaşımıza hizmet olarak dönecek.'

GES yatırımından elde edilecek her tasarrufun yeniden vatandaşlara hizmet olarak döneceğini belirten Başkan Çolakbayrakdar, 'Burada elde edeceğimiz ekonomik kazanım doğrudan Kayseri'ye ve hemşehrilerimize hizmet olarak yansıyacak. Daha güçlü Kocasinan, daha sürdürülebilir bir gelecek için çalışmayı sürdüreceğiz' dedi.

Kaynak: İHA